måndag 20 juli 2009

Spelmansstämma

Igår söndag kom vi iväg till spelmansstämman på Bjuråkers forngård, frun, Kitty Hult och assistent Larsson gjorde mig sällskap. Regnet hängde i luften men vi behövde inte använda våra paraplyer till annat än promenadkäpp. Massor med härlig spelmansmusik, mina bröder, körven från Iggesunds gänget, Klint Olle och många många fler lyssnade vi på under 4-5 timmar. Ja Klint Olle stod i kön till kolbullarna, men jag såg honom i allafall.
Idag har regnet stått som spön i backen men någon "kojdag" blev det inte,den torra björkveden under presseningen skall travas så den sista målningen på huset får vänta på torrväder.
Det är mycket som skall fixas innan jag åker till Akademiska sjukhuset i Uppsala för operation, dom skall göra en del justeringar kring ryggkotorna i nacken där nerverna går ut till armar och ben som jag har problem med. Sen kanske jag kan komma ut med båten till Kusö kalv eller något annat ställe i skärgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar