måndag 6 juli 2009

Semester

Va är väl paraply drink under solparasoll mot regnrock och snaps tänkte jag skriva
men det har Täppas Fogelberg redan skrivit om. Midsommar är överstökad och semestern väntar. Jag har väl en del kompdagar att ta ut men dom kan jag ta senare.
Frun har också semester och hon ville tillbringa några dygn på en öde ö (Klacksöarna)
med sina systrar och äta räkor och dricka vin. Sagt och gjort, jag packade ner alla tre
i min Örnvik och tuffade i 6 knop mot örarna tillsammans med min assistent Larsson
som han heter efter sorkens besök tidigare och styrde hemåt som gräsänkling.
Normalt skulle menyn bestått av Tillmans falukorv och pilsner men ikväll ,eftersom jag har
semester, klämmer jag till med Grovrågi med rökt öring och mellanöl, jordgubbar,socker och
vispgrädde och ett gas Tullamore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar