måndag 14 september 2009

Fortkörning

Så har det skett, fortkörningsböter 2400:-, jag har aldrig åkt dit för fortkörning tidigare så det var väl på tiden. Skulle hämta släpvagn i Djupvik för att frakta vedsäckar till bekanta i Arbrå, jag drygar ut stadsunderstödet med vedförsäljning men den här gången tog staten hela rasket.
Tillbringade förmiddagen i solen vid Ljusnans strand i Bergvik, jag har länge gått och grubblat om jag klarar nedstigningen för älvbrinken med mitt stappliga ben och i stort sett enarmad men det gick, om än med svett och möda. Någon fisk fick jag inte men assistent Larsson och Persson kom på besök med kaffe och munkar som vi avnjöt i solgasset.
Imorgon skall vi prova och lägga nät hos kamrat Lund, det kanske blir mer givande.
Kalkonerna växer men hönsen lägger fortfarande inga ägg så det är nog dax att förnya besättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar